Haku

Ratkaisuja kirjautumisongelmiin kesän 2019 jälkeen

Kirjautumisongelmien tausta

Laurean, Haaga-Helian ja Metropolian kirjastojen (3AMK-kirjastot) asiakasrekisterit yhdistettiin toukokuussa 2019. Samalla kirjastojen taustajärjestelmä vaihtui. Tästä johtuen vanhoilla asiakkailla voi Finnaan kirjautumisessa olla erilaisia ongelmia.

Haka-kirjautumista käyttävät Finna-tilit

Jokaisen Haka-kirjautumista aiemmin käyttäneen on poistettava 20.5.19 jälkeen Haka-kirjautumista käyttävästä Finna-tilistä kirjastokortti ja liitettävä se sitten uudelleen. Jos tätä ei tee, asiakkaan lainojen, maksujen ja varausten tiedot eivät näy asiakastiedoissa ajantasaisina, eikä varaaminen, uusiminen tai maksujen maksaminen onnistu Finnan kautta.


Kirjastokortin uudelleenkytkeminen tehdään näin:

  1. Kirjaudu omiin tietoihisi Laurean Finnan oikeasta yläkulmasta ja valitse Haka-kirjautuminen
  2. Nimesi alta avautuvasta valikosta valitse Kirjastokortit

  3. Ota korttisi numero talteen. Valitse Poista kirjastokortti omasta tilistä

  4. Valitse Klikkaa Liitä kirjastokortti/rinnakkaiskortti-linkkiä

  5. Lisää kirjastokortin numero, PIN-koodi ja klikkaa Tallenna. Jos et tiedä PIN-koodiasi, katso ao. ohje PIN-koodi ei toimi tai se on unohtunut.


PIN-koodi ei toimi tai se on unohtunut

Järjestelmämuutoksen yhteydessä PIN-koodit, joissa on ollut muita merkkejä kuin numeroita tai ISOJA kirjaimia, eivät ole siirtyneet.

Uusi PIN-koodi luodaan seuraavasti:
  1. Klikkaa Kirjaudu -linkkiä Finnan oikeassa yläkulmassa
  2. Klikkaa ao. kuvassa näkyvää linkkiä.
  3. Anna kirjastokorttisi numero ja kirjaston asiakastiedoissasi oleva sähköpostiosoite. Jos et tiedä, mikä sähköposti sinulla on kirjaston asiakastiedoissasi, ota yhteyttä kirjastoon.
  4. Saat sähköpostiisi linkin sivulle, jossa pääset muuttamaan PIN-koodisi

Asiakkaalla on ollut useita kortteja 3AMK-kirjastoihin

Osalla asiakkaista on ollut ennen asiaksrekisterin yhdistämistä kirjastokortti useampaan 3AMK-kirjastoon. Heidän asiakastilinsä on yhdistetty ja jäljelle on valikoituitunut yksi kirjastokortti. Aktiivinen kortti selviää kokeilemalla kirjautumista Finnaan tai ottamalla yhteyttä kirjastoon.

Edelleen ongelmia?

Jos em. ohjeista ei ole apua, ota yhteyttä omaan kampuskirjastoosi tai library@laurea.fi. Kirjastossa asioidessasi muista ottaa kirjastokortti ja henkilötodistus mukaasi.