Ratkaisuja Haka-kirjautumisen ongelmiin

Laina- ja muut asiakastiedot tiedot eivät näy oikein

Jos olet HAKA-kirjautuneena Finnassa, mutta lainojen, maksujen ja varausten tiedot eivät näy asiakastiedoissasi ajantasaisina, eikä varaaminen, uusiminen tai maksujen maksaminen onnistu Finnan kautta, toimi seuraavasti.

  • Mene Finnan omissa tiedoissa Kirjastokortit-välilehdelle



  • Jos kirjastokortin tiedot puuttuvat, lisää kortin tiedot (kortin numero ja PIN-koodi)
  • Jos kirjastokortin tiedot löytyvät, poista kirjastokortti omasta tilistä ja liitä se sen jälkeen uudelleen. (Kopioi korttinumero talteen ennen poistoa.)



PIN-koodi ei toimi tai se on unohtunut

Uusi PIN-koodi luodaan seuraavasti:
  • Jos olet Haka-kirjautuneena, kirjaudu ensin ulos Finnasta, ja siirry sen jälkeen takaisin Finnan etusivulle
  • Klikkaa Kirjaudu -linkkiä Finnan oikeassa yläkulmassa
  • Klikkaa ao. kuvassa näkyvää linkkiä.

  • Anna kirjastokorttisi numero ja kirjaston asiakastiedoissasi oleva sähköpostiosoite. Jos et tiedä, mikä sähköposti sinulla on kirjaston asiakastiedoissasi, ota yhteyttä kirjastoon.
  • Saat sähköpostiisi linkin sivulle, jossa pääset muuttamaan PIN-koodisi

Edelleen ongelmia?

  • Jos em. ohjeista ei ole apua, ota yhteyttä omaan kampuskirjastoosi tai library@laurea.fi. Kirjastossa asioidessasi muista ottaa kirjastokortti ja henkilötodistus mukaasi.
  • Huomaathan myös, että jos HAKA-kirjautuminen ei toimi, pääset lainatietoihisi aina käyttämällä Kirjastokortilla kirjautumisvaihtoehtoa.